zdjęcie losowe

Naszą witrynę przegląda teraz 6 gości
Ferie w AMW Drukuj
niedziela, 24 listopada 2013 20:39

02_06_Ferie_zimowe_0492012027_thumb   Od kilku lat jesteśmy współorganizatorami ferii zimowych dla dzieci kadry i pracowników cywilnych AMW. Wzorem lat ubiegłych, mamy zamiar ciekawie spędzić zimowy czas. Postaramy się wzmocnić tężyznę fizyczną, rozwijać zdolności plastyczne, nauczyć pływać oraz jeździć na łyżwach.

Jeśli pogoda na to pozwoli, będziemy lepić bałwany i przeprowadzimy tradycyjną wojnę na śnieżki. Spotykać się będziemy od poniedziałku (27 stycznia 2014) do piątku (31 stycznia 2014) od godziny 0730 do 1530.

Ilość miejsc jest ograniczona, dokładniejszych informacji udziela Pani Małgosia Wysocka (58 6 262526 - hala sportowa). Klub zapewnia ubezpieczenie dzieci. Będzie wesoło, będzie się działo!!!

Zapraszamy!!!

A tak było…

02_06_Ferie_zimowe_0362012027 02_08_Ferie_zimowe_1012012029  02_18_Zimowisko_02220130218

Wyróżnienia dla sportowców i trenerów Drukuj
poniedziałek, 04 listopada 2013 19:47

Wyróżnienia dla sportowców i trenerów.   W dniu dzisiejszym (04.11.2013), w Sali Senatu Akademii Marynarki Wojennej, odbyło się spotkanie Rektora-Komendanta AMW ze sportowcami i trenerami naszej uczelni. Była to okazja do podziękowania wszystkim, którzy zdobywali na arenach sportowych sukcesy. Rektor-Komendant kontradmirał dr inż. Czesław Dyrcz, wyraził swoje uznanie dla wysiłku i determinacji w dążeniu do osiągania dobrych i bardzo dobrych wyników sportowych przez kadrę AMW, podchorążych oraz studentów cywilnych. W imieniu Zarządu Klubu Sportowego „Iskra”, głos zabrał vice Prezes – kmdr por. Sławomir Tybura, który zaznaczył udział klubu w krzewieniu kultury fizycznej oraz sfinansowaniu upominków dla sportowców i trenerów.

Gratulujemy wszystkim wyróżnień oraz życzymy dalszych sukcesów!

Fotogaleria

Koniec sezonu żeglarskiego Drukuj
poniedziałek, 21 października 2013 17:13

zak_sez_2   W piątek, 18 października, nasza załoga wzięła udział w regatach zakończenia sezonu żeglarskiego w Marynarce Wojennej RP. Regaty o Puchar Komendanta Ośrodka Szkolenia Żeglarskiego MW przeprowadzono na jachtach Delphia 40, na wodach Zatoki Gdańskiej. Pogoda dopisała, wiało solidnie, a na starcie pojawiło się osiem załóg. Trasa jak na załączonej mapce.

W składzie załogi, pierwszy raz na Dickmanie, żeglował Zastępca Rektora-Komendanta kmdr Mariusz Mięsikowski. Za sterem stał Ireneusz Kamiński, taktykiem był Sławomir Kuźmicki. Niezastąpiony Tomek Głowacki wpierany był siłą mięśni pchor. Daniela Dzielińskiego i Dominika Kościelniaka. Do zadań specjalnych był Michał Zabłotny i Kamil Kusier.

Start nie był udany, spóźniony o jakieś 10 sekund, ale żeglowaliśmy naprawdę szybko. Po boji rozprowadzającej, kurs na pławę N7 – żegluga z wiatrem. Jeszcze przed boją GS rozrefowaliśmy grota i jazda za liderem. Na tym kursie dogoniliśmy i przegoniliśmy jacht „Gdynia”, na którym żeglowała kadra z 3FO. Momentami na wiatromierzu pojawiało się 30 węzłów, a na naszym logu prawie 9 węzłów! Po minięciu N7, ponownie zrefowaliśmy grota, wiatr ponad 20 węzłów z kierunku NNW, mozolna halsówka do mety. Problem pojawił się, kiedy stawka podzieliła się na dwie grupy. Jedna skierowało się bardziej w morze, druga pod brzeg, kogo pilnować? Poszliśmy bardziej w ląd, ale zabrakło konsekwencji i nie upilnowaliśmy jachtów „Gdynia” i „Hel” (załoga z OSŻ MW), które żeglując bliżej brzegu uzyskały przewagę nad nami i w takiej kolejności przekroczyły metę. Miejsce na „pudle” jest, ale pozostał niedosyt.

Zakończenia sezonu w MW RP dokonał Szef Szkolenia Morskiego kmdr Andrzej Kowalski, zapraszając na regaty otwarcia sezonu 2014.

zak_sez_4  zak_sez_3  zak_sez_1

zak_sez_mapa

62. Błękitna Wstęga Zatoki Gdańskiej – NOWY REKORD!! Drukuj
niedziela, 13 października 2013 19:33

Dickman2   W słoneczną i wietrzną sobotę - 5 października, akademicki jacht s/y „Admirał Dickman” wraz z załogą wystartował w regatach o Błękitną Wstęgę Zatoki Gdańskiej. Są to regaty rozgrywane tzw. metoda australijską, co oznacza, że wszystkie jednostki startują wspólnie i zwyciężą ten, który przypłynie pierwszy – bez jakichkolwiek przeliczników. Zasady – płynie wszystko co jest napędzane wiatrem. W tym roku, został pobity rekord ilości startujących jachtów – 137! Na pokładach których żeglowało około 500 żeglarzy.

Pogoda nie rozpieszczała, spora fala oraz niski poziom wody w basenie jachtowym, utrudniała wyjście z portu. To było powodem odroczenia startu, ale po godzinie wszystko ruszyło swoim tokiem i udaliśmy się na wodę.  Kierując się na pozycje startową, podjęliśmy z wody załogantkę katamarana, co w efekcie końcowym spowodowało, że spóźniliśmy się na start. Z sporą stratą rozpoczęliśmy żeglugę przy wietrze dochodzącym do 22-23 węzłów. Nasz jacht pięknie żeglował pod wiatr. Załoga wywieszona na balaście. Z każdym metrem odrabialiśmy straty. W tym systemie regat wiadomo, że nie walczymy o zwycięstwo – to należy do windsurfingów, katamaranów i kitesurfingów, walczymy w grupie VII – klasie Delphia 40. Mamy ośmiu konkurentów – każdy groźny. Boja zwrotna przed sopockim molo – jesteśmy w czołówce, przed nami z Delphi40 tylko Eljacht. Przed Sopotem rozrefowujemy grota – jedziemy na wszystkim. Strata do Eljachtu utrzymuje się, mijamy pławę N7 (pława torowa do portu Gdańsk), i z powrotem do Sopotu, płyniemy coraz szybciej. Decydujemy się na postawienie naszego pięknego spinakera. Zaczynamy doganiać Eljacht. Wykonanie rufy przy wietrze 22-23 węzły nie należy do prostych – z uwagi na spinakera. Trochę problemów, jedziemy dalej na pławę G2. W szkwale pęka baberholer i Tomek Głowacki otrzymuje silne uderzenie w głowę bloczkiem, ale jest cały. Spinaker przestaje pracować – po chwili sytuacja jest opanowana. Za chwilę dostajemy kolejny silny szkwał, łódka ostrzy, ster cały na burtę i tzw. wywózka. Pierwsza myśl – spinaker dół, ale załoga szybko opanowuje sytuacje – jedziemy dalej. Mijamy inne jachty, ale Eljacht nadal utrzymuje przewagę. Dochodzimy do G2, sprawna zrzutka spinakera i kierunek na metę. Wieje naprawdę solidnie, grot co chwilę w łopocie. Dopiero „na ostatniej prostej” wyprzedza nas Lady B, duży jacht, dla którego są to idealne warunki. Na metę wpływamy na 33. pozycji w klasyfikacji generalnej (na 137 jednostek, z czego regaty ukończyło 100), w klasie Delphia 40 na miejscu drugim. Pogratulowaliśmy konkurentom i do portu, gdzie czekały kolejne atrakcje w hangarze YK Stal.

Wyniki i więcej o regatach na stronie: http://bwzg.ykstal.org.pl/category/aktualnosci/

Po zdobyciu tytułu wicemistrzów Marynarki Wojennej RP w żeglarstwie, to nasze kolejne drugie miejsce… Załogę jachtu tworzyli: Sławomir Kuźmicki, Katarzyna Tylińska, Ireneusz Kamiński, Tomasz Głowacki, Aleksandra Tułodziecka, Daniel Dzieliński, Dominik Kościelniak.  Przed nami, na zakończenie sezonu, jeszcze regaty o Puchar Komendanta Ośrodka Szkolenia Żeglarskiego MW. Jest szansa, że będzie ponad dziesięć Delphi!!!

Wiemy, że stać nas na sporo, o czym świadczyło zwycięstwo w II etapie The Tall Ships Races. O naszym uczestnictwie w tych regatach można poczytać na stronach:

Zapraszamy do udziału w etapie Amsterdam-Camaret Drukuj
piątek, 22 lutego 2013 18:51

sy_staryWitajcie;

Jak co roku Członkowie i Sympatycy JK AZS we Wrocławiu organizują letnią wyprawę żeglarską, w tym roku żeglujemy na s/y STARY.

Nasz kolega Piotr Graczyk szuka jeszcze chętnych na rejs i proponuje Wam udzial w etapie Amsterdam-Camaret, 8-22/6/2013, prowadzonym przez Piotra Graczyka.

Piotr mieszka na stałe we Francji i czesto żegluje po La Manche, gdzie zna zakątki zapierajace dech a malo znane polskim żeglarzom. Jest to tez akwen wymarzony do szkolenia i opanowania żeglugi na pływach i pływowych prądach.

Więcej szczegółów na stronie http://www.jachtklub.wroclaw.pl/?page_id=1235.

CiS JK AZS we Wrocławiu wracają w ten sposób do tradycji rejsów, na które każdy może się zapisać aby żeglować na atrakcyjnych akwenach i szkolić się pod okiem klubowego kapitana.

Termin rejsu: 8-22/6/2013 Trasa: Amsterdam – Camaret (Francja, niedaleko Brestu)

Odległość: 470Mm

Koszt: kojowe 1025 zl/osobę (jeśli 8 osób) + paliwo,gaz,porty + wyżywienie.

Zaczynamy w Amsterdamie, kończymy na końcu lądowej Europy, we francuskim departamencie “Finistere”, czyli na “końcu świata”. Pomiędzy nimi taka ilość sensacyjnych miejsc że trzeba by dwóch miesięcy a nie tygodni aby je wszystkie odwiedzić. Wspólnie z załogą będziemy decydować co wybierzemy.

Cały rejs przebiega na trudnych pływowo i prądowo wodach, skok pływu sięga 12m, a prądy dochodzą do 7-10 węzłów. Wszyscy Ci którzy będą chcieli, pogłębią znajomość pływowej nawigacji. Serdecznie zapraszam na rejs!

Jest jeszcze 5 miejsc!!!

Skipper PIOTR GRACZYK Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.